Head blueLogoText.gif NCF HelpWiki
Help | StartPage

Difference between revisions of "Questions Suggestions Problèmes FR"

From Support
Jump to: navigation, search
(Created page with "English Version == Questions ou Suggestions? == National Capital FreeNet is a local, not-for-profit alternative to commercial internet se...")
 
m
Line 2: Line 2:
  
 
== Questions ou Suggestions? ==
 
== Questions ou Suggestions? ==
National Capital FreeNet is a local, not-for-profit alternative to commercial internet service providers. Since 1992 we have served more than 100,000 members.
+
Le Libertel de la Capitale nationale est un organisme sans but lucratif qui offre une solution de rechange aux fournisseurs Internet commerciaux. Depuis 1992, nous avons servi plus de 100 000 membres à l'échelle locale.
  
We believe that everyone in Canada?s National Capital Region should have access to the internet, meaning they can afford a high-quality connection, understand how to use it, and feel safe online. As a social enterprise, we invest in bandwidth and community services, keeping prices as low as we can while staying sustainable.
+
Nous croyons que tous les résidents de la Capitale nationale devraient avoir accès à des services Internet abordables et de qualité supérieure, et qu'ils devraient comprendre comment utiliser Internet et naviguer en toute sécurité. Nous sommes une entreprise sociale. Nous investissons dans la bande passante et les services communautaires, et nous maintenons les prix les plus bas possible tout en assurant notre pérennité.
  
We sell high speed DSL up to 50 mbps speed with unlimited usage, offer free locally-hosted email, basic web hosting, skills workshops, and dial-up. In addition to our staff support, we have an award-winning volunteer-driven Help Desk so our members can ask questions about a range of internet and computer-related issues.
+
Le Libertel propose un forfait DSL à une vitesse pouvant atteindre 50 Mbps et à utilisation illimitée. Nous offrons aussi un service de courriel gratuit géré ici même dans la région, un service de base d'hébergement de sites Web, des ateliers de formation et un service Internet à ligne commutée. Les membres du personnel offrent un soutien technique primé et sont épaulés par des bénévoles dévoués. Les membres peuvent ainsi obtenir des réponses à leurs questions sur un large éventail d'enjeux liés à l'informatique et à Internet.
  
In 2016 we launched our Community Access Fund, including a low-cost unlimited usage internet package for 32,000 Ottawa Community Housing tenants.
+
En 2016, nous avons lancé le Fonds d'accès communautaire. Quelque 32 000 locataires de Logement communautaire d'Ottawa bénéficient d'un forfait Internet à utilisation illimitée à un prix très abordable.
  
We were founded with a value of members helping members. If you have a question, concern, suggestion or idea for NCF please let us know!
+
Depuis sa fondation, le Libertel compte sur l'entraide entre les membres. Si vous avez une question, une préoccupation, une suggestion ou une idée, veuillez nous en faire part!
  
HelpDesk: [Mailto:support@ncf.ca support@ncf.ca]
+
Service d'assistance technique : [Mailto:support@ncf.ca support@ncf.ca]
  
Andrew Martey Asare, Service Operations Manager: [Mailto:amarteyasare@ncf.ca amarteyasare@ncf.ca]
+
Andrew Martey Asare, gestionnaire des services : [Mailto:amarteyasare@ncf.ca amarteyasare@ncf.ca]
  
Shelley Robinson, Executive Director: [Mailto:shelley@ncf.ca shelley@ncf.ca]
+
Shelley Robinson, directrice générale : [Mailto:shelley@ncf.ca shelley@ncf.ca]
  
Chris Cope, Chair of the Board of Directors: [Mailto:chair@ncf.ca chair@ncf.ca]
+
Chris Cope, président du conseil d'administration : [Mailto:chair@ncf.ca chair@ncf.ca]
[[Category:Policy and Procedures]]
 
  
== I have a complaint about my internet service with NCF, what do I do? ==
+
== Comment formuler une plainte au sujet du service Internet offert par le Libertel? ==
The first thing we suggest is that you contact our HelpDesk, either by emailing [mailto:support@ncf.ca support@ncf.ca] or calling [tel:613-721-1773 613-721-1773] x. 0 and either speaking with one of our HelpDesk Analysts or leaving a voicemail and someone will follow back up with you shortly.  
+
If you're not satisfied, please feel free to contact our Service Operations Manager Andrew Martey Asare by emailing  or calling  x 1006 or Executive Director Shelley Robinson by emailing [mailto:xecdir@ncf.ca execdir@ncf.ca] or calling [Tel:613-721-1773 (613) 721-1773] x. 1001.  
  
If you're not satisfied, please feel free to contact our Service Operations Manager Andrew Martey Asare by emailing [mailto:amarteyasare@ncf.ca amarteyasare@ncf.ca] or calling [Tel:613-721-1773 613-721-1773] x 1006 or Executive Director Shelley Robinson by emailing [mailto:xecdir@ncf.ca execdir@ncf.ca] or calling [Tel:613-721-1773 (613) 721-1773] x. 1001.  
+
If we are not able to resolve your issue, you can contact the Commission for Complaints for Telecom-television Services (CCTS) via its [https://www.ccts-cprst.ca/ website] or call toll-free to [Tel:1-888-221-1687 1-888-221-1687].
 +
 
 +
Nous vous suggérons tout d'abord de communiquer avec les analystes du service d'assistance technique par courriel à l'adresse [mailto:support@ncf.ca support@ncf.ca] ou en composant le [tel:613-721-1773 613-721-1773], poste 0. Si vous laissez un message vocal, un membre de l'équipe vous contactera sans tarder.
 +
 
 +
Si l'intervention du service d'assistance technique ne règle pas le problème, veuillez soumettre votre plainte au gestionnaire des services, Andrew Martey Asare ([mailto:amarteyasare@ncf.ca amarteyasare@ncf.ca] ou [Tel:613-721-1773 613-721-1773] poste 1006) ou à la directrice générale, Shelley Robinson ([mailto:shelley@ncf.ca shelley@ncf.ca] ou [tel:613-721-1773 613-721-1773], poste 1001).
  
If we are not able to resolve your issue, you can contact the Commission for Complaints for Telecom-television Services (CCTS) via its [https://www.ccts-cprst.ca/ website] or call toll-free to [Tel:1-888-221-1687 1-888-221-1687].
+
Si la solution proposée ne vous convient toujours pas, vous pouvez communiquer avec la Commission des plaintes relatives aux services de télécom-télévision en consultant le site Web www.ccts-cprst.ca ou en composant le numéro sans frais 1-888-221-1687.  
  
== What is the CCTS? ==
+
== C'est quoi le CPRST? ==
 
'''Commission for Complaints for Telecom-television Services (CCTS)''': CCTS is an independent agency whose mandate is to resolve complaints of consumers about their telecom and TV services, and complaints of small business customers about their telecom services, free of charge. If you have a complaint about your telephone, wireless, internet or TV service, you must first try to resolve it directly with your service provider. If you have done so and have been unable to reach a satisfactory resolution, CCTS may be able to help you. To learn more about CCTS, you may visit its website at www.ccts-cprst.ca or call toll-free at 1-888-221-1687.
 
'''Commission for Complaints for Telecom-television Services (CCTS)''': CCTS is an independent agency whose mandate is to resolve complaints of consumers about their telecom and TV services, and complaints of small business customers about their telecom services, free of charge. If you have a complaint about your telephone, wireless, internet or TV service, you must first try to resolve it directly with your service provider. If you have done so and have been unable to reach a satisfactory resolution, CCTS may be able to help you. To learn more about CCTS, you may visit its website at www.ccts-cprst.ca or call toll-free at 1-888-221-1687.
  
 
[[File:CCTS_EN.png|alt=CCTS English Website|frame|left|[https://www.ccts-cprst.ca/ CCTS English Website]]][[File:CCTS_FR.png|alt=CCTS French Website|frame|center|[https://www.ccts-cprst.ca/fr/ CCTS French Website]]]
 
[[File:CCTS_EN.png|alt=CCTS English Website|frame|left|[https://www.ccts-cprst.ca/ CCTS English Website]]][[File:CCTS_FR.png|alt=CCTS French Website|frame|center|[https://www.ccts-cprst.ca/fr/ CCTS French Website]]]

Revision as of 09:34, 1 August 2018

English Version

Questions ou Suggestions?

Le Libertel de la Capitale nationale est un organisme sans but lucratif qui offre une solution de rechange aux fournisseurs Internet commerciaux. Depuis 1992, nous avons servi plus de 100 000 membres à l'échelle locale.

Nous croyons que tous les résidents de la Capitale nationale devraient avoir accès à des services Internet abordables et de qualité supérieure, et qu'ils devraient comprendre comment utiliser Internet et naviguer en toute sécurité. Nous sommes une entreprise sociale. Nous investissons dans la bande passante et les services communautaires, et nous maintenons les prix les plus bas possible tout en assurant notre pérennité.

Le Libertel propose un forfait DSL à une vitesse pouvant atteindre 50 Mbps et à utilisation illimitée. Nous offrons aussi un service de courriel gratuit géré ici même dans la région, un service de base d'hébergement de sites Web, des ateliers de formation et un service Internet à ligne commutée. Les membres du personnel offrent un soutien technique primé et sont épaulés par des bénévoles dévoués. Les membres peuvent ainsi obtenir des réponses à leurs questions sur un large éventail d'enjeux liés à l'informatique et à Internet.

En 2016, nous avons lancé le Fonds d'accès communautaire. Quelque 32 000 locataires de Logement communautaire d'Ottawa bénéficient d'un forfait Internet à utilisation illimitée à un prix très abordable.

Depuis sa fondation, le Libertel compte sur l'entraide entre les membres. Si vous avez une question, une préoccupation, une suggestion ou une idée, veuillez nous en faire part!

Service d'assistance technique : support@ncf.ca

Andrew Martey Asare, gestionnaire des services : amarteyasare@ncf.ca

Shelley Robinson, directrice générale : shelley@ncf.ca

Chris Cope, président du conseil d'administration : chair@ncf.ca

Comment formuler une plainte au sujet du service Internet offert par le Libertel?

If you're not satisfied, please feel free to contact our Service Operations Manager Andrew Martey Asare by emailing or calling x 1006 or Executive Director Shelley Robinson by emailing execdir@ncf.ca or calling (613) 721-1773 x. 1001.

If we are not able to resolve your issue, you can contact the Commission for Complaints for Telecom-television Services (CCTS) via its website or call toll-free to 1-888-221-1687.

Nous vous suggérons tout d'abord de communiquer avec les analystes du service d'assistance technique par courriel à l'adresse support@ncf.ca ou en composant le 613-721-1773, poste 0. Si vous laissez un message vocal, un membre de l'équipe vous contactera sans tarder.

Si l'intervention du service d'assistance technique ne règle pas le problème, veuillez soumettre votre plainte au gestionnaire des services, Andrew Martey Asare (amarteyasare@ncf.ca ou 613-721-1773 poste 1006) ou à la directrice générale, Shelley Robinson (shelley@ncf.ca ou 613-721-1773, poste 1001).

Si la solution proposée ne vous convient toujours pas, vous pouvez communiquer avec la Commission des plaintes relatives aux services de télécom-télévision en consultant le site Web www.ccts-cprst.ca ou en composant le numéro sans frais 1-888-221-1687.

C'est quoi le CPRST?

Commission for Complaints for Telecom-television Services (CCTS): CCTS is an independent agency whose mandate is to resolve complaints of consumers about their telecom and TV services, and complaints of small business customers about their telecom services, free of charge. If you have a complaint about your telephone, wireless, internet or TV service, you must first try to resolve it directly with your service provider. If you have done so and have been unable to reach a satisfactory resolution, CCTS may be able to help you. To learn more about CCTS, you may visit its website at www.ccts-cprst.ca or call toll-free at 1-888-221-1687.